۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲

حجت الاسلام جمشیدی در گفتگو با مهر:

دفاع از ولایت بزرگ‌ترین رسالت حضرت زینب کبری(س) بود

دفاع از ولایت بزرگ‌ترین رسالت حضرت زینب کبری(س) بود

همدان-خبرگزاری مهر: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: دفاع از ولایت، بزرگ‌ترین رسالت حضرت زینب کبری(س) بود.

حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نیمه ماه رجب سالروز رحلت جانسوز حضرت زینب(س) اسوه صبر و پایداری و پیام رسان واقعه بزرگ عاشورا است.

وی با بیان اینکه دفاع از ولایت بزرگ‌ترین رسالت حضرت زینب کبری(س) بود، افزود: ایشان به نحو احسن از عهده انجام این رسالت بزرگ بر آمدند و دفاع از ولایت بزرگ ترین درسی بود که حضرت زینب(س) از مادر بزرگوارشان آموختند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه سالروز وفات این بانوی بزرگ اسلام فرصت مناسبی برای تبیین واقعه عاشورا و بیان رشادت های ایشان است، اظهار داشت: حضرت زینب(س) رسالت دفاع از امام زمان خویش را بر عهده گرفتند.

جمشیدی به نقش حضرت زینب(س) در روز عاشورا اشاره و عنوان داشت: حضرت زینب(س) شاهد همه مصائب و دشواری هایی بودند که در واقعه عاشورا پیش آمد اما با صبر و شکیبایی و ایراد خطبه های کوبنده در برابر یزیدیان از دین دفاع کردند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا گفت: حضرت زینب(س) از غیور زنان صحنه کربلا بودند که همپای سیدالشهدا(ع) به فداکاری و ایثار پرداختند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه حضرت زینب(س) از مبلغان توانمند واقعه عاشورا است، گفت: بزرگان بر عظمت شخصیت حضرت زینب(س) در تاریخ معترف هستند، چرا که ایشان توانستند به تبیین جایگاه کربلا در اذهان بپردازند.

جمشیدی عنوان داشت: حضرت زینب(س) با احاطه کامل بر جریان‌های سیاسی، فرهنگی و تبلیغی درباره سلطه و استبداد امویان، به طور عمده مشغول آگاهی بخشی مردم و رسوا کردن این خاندان بودند.

وی با بیان اینکه شیوه دعوت، سیره تبلیغی و خطبه‌های حضرت زینب(س) نکات فراوانی در بر دارد، ابراز داشت: حضرت زینب(س) با الهام از آیات قرآن کریم به سنت‌های خداوند در آفرینش اشاره و پیروزی نهایی حق بر باطل در عاشورا با وجود دسیسه‌ها را تبیین ‌کردند.

کد خبر 2291061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha